24 Eylül 2015 Perşembe

KADAYIFLI MUHALLEBİ

HURİŞİNMUTFAĞI'nın bize vermiş olduğu tarif  için tşkrler

Hazırlanışı
1 kilo süte yarım su bardağı un yarım su bardağı nişasta 1 su bardağından iki parmak fazla şeker koyup pişiriyoruz.Kaynamaya başladıktan sonra 2-3 dakika ocakta tutup ocağı kapatıyoruz.1 yemek kaşığı tereyağı 1 paket vanilya koyuyoruz,soğuyunca 1 paket krem şantiyi ilave edip mikserle çırpıyoruz.Benim bu aşamada koyu olsun diye soğuk süt ilave ettim,kadayıfın hazırlanması ben hazır kavrulmuş kadayıf alıyorum.Şekeri olmadığı için yarım çay bardağı şeker 2 yemek kaşığı tereyağı ile tekrar biraz kavuruyorum.Kasenin altına kadayıfı üzerine muhallebiyi en üstü tekrar kadayıfla kapatıyorum.İsterseniz aralarada kadayıf koyabilirsiniz..Bulamazsanız 250 gr.çiğ kadayıfı dondurucuya koyun iyice donunca buzluktayken poşetin içinde kırın,sonra iyice tereyağ ve şekerle kavurup kullanabilirsiniz..
Afiyet olsun...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder