11 Aralık 2015 Cuma

TENCEREDE CEVİZLİ FİNCAN KEK

KAPTANIN_EŞİ'ne teşekkürlerimizi sunuyoruz

Malzemeler
3 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı süt
1 su bardağı biraz az sıvıyağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao
2,5 su bardağı un
Yarım çay bardağı iri kıyılmış ceviz

Hazırlanışı
Keki her zaman ki gibi yapalım,sonra fincanları margarin ile güzelce yağlayıp hafifçe unlayalım,fincanları yarısına kadar dolduralım.Benim gibi çok doldurmayın yoksa çok kabarıp taşar taştığı için ben kenarlarını bıçakla kestim.Tenceremize fincanları yarılayacak şekilde su koyalım.Tencerenin kapağını temiz bir mutfak havlusu ile sarıp kapatalım kapağı,havlunun uçlarını yukarı doğru toplayın ki yanmasın ocakta,20-25 dakika kısık ateşte pişsin keklerimiz,ocağın altını kapattıktan sonra hemen açmayın.Kapağı bir kaç dakika bekleyin,sonra fincanın üstüne sarelleyi sıkma torbası ile sıktım ben,siz arzu ederseniz sade olarak yiyebilirsiniz...

Afiyet olsun...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder