2 Nisan 2016 Cumartesi

UNLU İRMİK HELVASI

NURAYYBASER'e teşekkürlerimizi sunuyoruz


su bardağı irmik

1 çay bardağı un
1 buçuk su bardağı süt 
1 buçuk su bardağı su
1 buçuk su bardağı şeker(ben 1su b.kullandım)
125 gr tereyağı yada 1çay bardağı sıvı yağ
Tercihen 1kaşık pekmez ben üzüm pekmezi kullandım 
İlk olarak şeker ve su kaynaması için ocağa alınır
Diğer tarafta yağı tencereye alıp eritilir üzerine un ve irmik koyulup altın sarısı rengini alana kadar kavurulur
Şerbet kaynayınca süt ve pekmez karıştırılıp şerbete dökülür kaynayınca irmik ve un karışımının üzerine dökülür bu arada dikkat edin çok sıçrıyor tahta kaşıkla karıştırılıp 5dk kadar daha pişirilir ilk sıcaklığı çıkınca 15dk kadar sonra kaşıkla veya dileğiniz gibi şekillendirin ben dondurma kaşığı ile şekil verdim üzerine hazır karamel sos gezdirdim.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder